Kurt Näslund. Foto: Svend Agne Strømmevold

Näslunds Mediastorm

I over ti år har Kurt Näslund jobbet i kommunikasjonsbyrået Ren Røros Frontal. Kurt var den som startet det under navnet Frontal Media, men går nå nye veier med et nytt produksjonsselskap, Mediastorm AS som åpner i Mjølbua 1. mai.


Mens Ren Røros Frontal spisser seg ytterligere mot å bli et kommunikasjonsbyrå, ønsker Kurt å drive produksjonsselskap og tilby ulike mediatjenester som foto, video, livestream og podcasting.

– Det har blitt mer og mer sånn at grensene blir pushet for at det skal være interaktivitet mellom foskjellige media. Det synes jeg er veldig interessant, forklarer Näslund.

Da Kurt starta Frontal Media var det ikke så mange som tilbydde slike tjenester, men ting har utvikla seg siden da og nå vil Mediastorm finne en nisje i markedet.

Kongstanken er å etablere en mediahub. Jeg var aldri på utkikk etter et kontorlokale, men et multi-rom, så her vil det bli et podcast-studio som lett kan omgjøres til et fotostudio eller filmstudio. Alle bedrifter og alle som har et behov som de ser jeg kanskje kan løse, skal kunne ta kontakt med meg. Det er ikke noen som er for små eller for store.

Kurt synes det er spennende å starte på egenhånd etter å ha jobbet lenge i Ren Røros Frontal og har planer om å alliere seg med mange samarbeidspartnere og mediebedrifter for å kunne skreddersy tilbudet til kundene. Firmaet er nytt, men bransjen kjenner han godt.

– Det begynte da jeg var ungdom og skulle bli musiker, også havna jeg liksom på den andre sida av scena. Jeg har jo jobba som tekniker, designer og lysmann i mange år og gjør det fortsatt. Så det er jo ikke noe nytt for meg, men nå må jeg nok sjonglere litt flere baller samtidig. Også har jeg lært en del de siste årene, spesielt om det å balansere de tingene man bør gjøre alene og ikke minst bruke nettverket rundt seg og ha samarbeid med andre. Styrken er samarbeid.