Lørdag 23. november skal Atterljomen spille konsert på Solheim Pensjonat. Felespillerne fra Lom er i disse dager aktuelle med nytt album «Tonar i tre». Bjørn Kåre Odde, Astrid Sulheim og Aslak Brimi gleder seg til å vise fram musikken på turneen de skal ut på i høst.
Tre år etter suksessen med albumet Atterljomen, som fikk Folkelarmprisen i
2016, er trioen med same namn nå ute med ei ny plate som inneholder
tradisjonsmusikk frå Ottadalen. De meritterte felespillerne fra Lom har tatt med
slåttekomposisjoner av 17 spelmenn i Lom og Skjåk som de har tolka og arrangert på sin
måte. Selv om dette strengt tatt er nyere komposisjoner, mener de likevel at slåttene er så
tradisjonelle i uttrykket at det like så godt kunne vært av et myke eldre opphav.
– Det å lage slåttar i tradisjonell stil har alltid vore vanleg i bygdene våre. Over tid har mange av desse slåttane vorte så integrerte i tradisjonen at ein mest ikkje tenkjer over at det er ein komposisjon. Det er noko av styrka til tradisjonsmusikken vår, og kanskje ei av forklaringane på det enorme repertoaret vi har i Ottadalen og Gudbrandsdalen, seier Aslak Brimi, årets vinnar av feleklassa på Landskappleiken i Vågå.
I tillegg til slåtter av eldre spelmenn, har medlemmene i gruppa laget hver sin slått spesielt til denne utgivelsen.
– Vi har gjort vårt beste for å la slåttane våre spegle det tradisjonelle uttrykket i distriktet
vårt. Eg har laga ein halling; Aslak har laga eit tonestykkje som munnar ut i ein suggererande springleik; og Bjørn Kåre har laga ein skikkeleg «groovy» reinlender, sier Astrid Sulheim.
Utvida trio
Det som kanskje skiller denne plata mest frå den forrige, er at trioen har fått med seg en
gjesteartist. Anders Löfberg frå Småland i Sverige bidrar med cello på fire runddansslåtter
som Bjørn Kåre Odde har arrangert ut for to feler, bratsj og cello.
– Sjølv om dette er ein tradisjonell, klassisk strykekvartettbesetning, mistar ikkje slåttane det folkemusikalske preget av den grunn. Måten eg arrangerar på og måten vi spelar det på sørger for det. Eg tykkjer innslaget av ein utvida trio med ein grom cello i botn kler plata godt, og gjer han meir variert og heilstøypt, sier Odde.
200 unike CD-cover
I tradisjon tro legger trioen ut på ein turné i forbindelse med plateutgivelse. De startet på
Lillehammer i stova til Camilla Granlien og Niels Røine onsdag 18. september. Videre har de
blant annet vært til Oslo og Gjøvik. Totalt skal de ha åtte konserter på øst- og vestlandet. Med seg i bagasjen har de det fysiske formatet av albumet, og denne gangen har de gjort seg ekstra flid i arbeidet med coveret.
– Det er ikkje berre tettvevd og spennande musikk dette, men også coveret blir noko
spesielt. Vi har latt kunstnarane i oss kome fram i andre former enn musikken: 200 av
platene har vi spesiallaga ved å trykke eigne tresnitt. Kvart cover er unikt og eit lite kunstverk i seg sjølv. Å lage ein leik er som treskjering. Tonene bukter og snirkler seg inn mellom hverandre i boger og linjer. Dei blir til roser av ulike slag og størrelser. Fargen og mønsteret i treet, sammen med sjølve skurden, gir mange dimensjonar. Verktøyet er fela, bogen og humøret. Det er som å skrive eit dikt med rytme og vers. Å finne retning og meining er målet, sier Aslak Brimi.