Ole Peder Sjøvold. Foto: Rørosbanken

Ole Peder Sjøvold er ny rådgiver i RørosBanken

Ole Peder Sjøvold (40) er ansatt som kunderådgiver i RørosBanken, og har nå tiltrådt stillingen. 

Brekkingen Sjøvold skal hovedsakelig jobbe med forsikring. 

— Jeg har en delt stilling mellom personmarked og bedriftsmarked. I tillegg er planen at jeg, på sikt, skal jobbe med kreditt på personmarked, forteller han. 

Lang fartstid

Sjøvold – som er bosatt i Gjøsvika med samboer og to barn – har allerede lang fartstid innenfor RørosBanken. 

—  Jeg startet her i 2008 og kom da fra Gjensidige, hvor jeg hadde jobbet med forsikring siden 2005. 

Sjøvold arbeidet hovedsakelig med forsikring i RørosBanken, frem til 2013. 

I 2013 pensjonerte de daværende Aktiv-eiendomsmeglerne i Kjerkgata seg, og Sjøvold flyttet seg et steinkast unna RørosBanken. 

— Da tok jeg en bachelor i eiendomsmegling, og jobbet på Aktiv frem til 2021. Så jeg har vært involvert med banken og Aktiv lenge, forklarer han.  

Glad for å komme tilbake 

Ole Peder Sjøvold forteller at han ønsket seg tilbake til banken.  

— Har alltid trivdes veldig godt i RørosBanken. Jeg liker arbeidsmiljøet og det banken står for, bekrefter han. 

Sjøvold kjenner til mange av både kunder og ansatte, og ser lyst på det å komme tilbake. 

— Selv om jeg ikke har jobbet her siden 2013, så føles det ikke ut som jeg har vært borte så lenge. Selv om det er noen nye fjes her så kjenner jeg til de fleste. Synes det er en kjempebra gjeng som er her nå; en god blanding i bakgrunn og alder. 

Savnet kundekontakten

Sjøvold, som gjerne blir beskrevet som en sosial fyr av kolleger, forteller at han også har savnet kundekontakten. 

— Å snakke med kunder er det jeg har drevet med hele min arbeidskarriere, og jeg har savnet den kundekontakten vi har i banken, sier 40-åringen. 

Forsikringsrådgiveren medgir at det har skjedd mye i bankverdenen siden sist han var her.  

— Det har skjedd mye i måten man driver bank på, spesielt når det kommer til kundekontakt. Nå har man mye mer kontakt med kundene på telefon og mail, men det at det fortsatt er åpent for å komme innom banken tror jeg betyr mye for mange, avslutter han.