Visit Røros og Østerdalen har nå valgt medlemmer til sitt nye markedsråd. Rådet skal bidra i selskapets videre strategiarbeid, og er en viktig sparringspartner og ressurs for administrasjonen i Visit Røros og Østerdalen.
Dette skriver Destinasjon Røros i en pressemelding.
Det nye markedsrådet ble valgt på årets siste styremøte i det gamle destinasjonsselskapet. De skal samles allerede i januar, kort tid etter at Visit Røros og Østerdalen er operativt.
Markedsrådet i Visit Røros og Østerdalen velges blant selskapets eiere, og vil bestå av følgende medlemmer:
Eivind Biong – Salg- og markedssjef, Røros Hotellgruppen
Kenneth Ericson – Direktør, Bergstadens Hotel
Odd Sletten – Verdensarvkoordinator, Røros Bergstad og Cirkumferensen
Marit Eggen – Operabonde med markedsansvar for Opera di Setra
Hilde Bergebakken – Daglig leder, Huset Aukrust
Siri Harper – Eier og driver av Nordpå Fjellhotell
Fra selskapets administrasjon deltar innholdsprodusent Mali Finborud Nøren og reiselivssjef Tove R. Martens.
Samtidig som styret vedtok sammensetningen, ga de også markedsrådet mandat til å ta tak i den eksisterende strategien 2021-2026 og videreutvikle denne i tråd med det nye destinasjonsselskapet.
– Det arbeidet tar vi fatt på allerede i det første møtet i januar, sier reiselivssjef Tove R. Martens, og legger til at hovedmålene for strategiperioden 2021 til 2026 er markedsorientering og markedskommunikasjon, produktutvikling, attraksjonssammensetning og regionsamarbeid.
– Vi ser virkelig frem til å videreutvikle strategien vår sammen med et svært kompetent team, og på denne måten bidra til å stadig løfte regionen som reisemål. Rørosregionen og Østerdalen er spekket med opplevelser, attraksjoner og dyktige aktører som utgjør en helhet til glede for våre besøkende, fastboende og hyttegjester, sier Martens.