Reiselivets Hus. Foto: Svend Agne Strømmevold.

Markedsråd på plass for Visit Røros og Østerdalen 

Visit Røros og Østerdalen har nå  valgt medlemmer til sitt nye markedsråd. Rådet skal bidra i selskapets videre strategiarbeid, og er en viktig sparringspartner og ressurs for administrasjonen i Visit Røros og Østerdalen. 

Dette skriver Destinasjon Røros i en pressemelding.

Det nye markedsrådet ble valgt på årets siste styremøte i det gamle destinasjonsselskapet. De skal samles allerede i januar, kort tid etter at Visit Røros og Østerdalen er operativt. 

Markedsrådet i Visit Røros og Østerdalen velges blant selskapets eiere, og vil bestå av følgende medlemmer:

Eivind Biong – Salg- og markedssjef, Røros Hotellgruppen

Kenneth Ericson – Direktør, Bergstadens Hotel

Odd Sletten – Verdensarvkoordinator, Røros Bergstad og Cirkumferensen

Marit Eggen – Operabonde med markedsansvar for Opera di Setra

Hilde Bergebakken – Daglig leder, Huset Aukrust

Siri Harper – Eier og driver av Nordpå Fjellhotell 

Fra selskapets administrasjon deltar innholdsprodusent Mali Finborud Nøren og reiselivssjef Tove R. Martens.

Samtidig som styret vedtok sammensetningen, ga de også markedsrådet mandat til å ta tak i den eksisterende strategien 2021-2026 og videreutvikle denne i tråd med det nye destinasjonsselskapet. 

– Det arbeidet tar vi fatt på allerede i det første møtet i januar, sier reiselivssjef Tove R. Martens, og legger til at hovedmålene for strategiperioden 2021 til 2026 er markedsorientering og markedskommunikasjon, produktutvikling, attraksjonssammensetning og regionsamarbeid. 

– Vi ser virkelig frem til å videreutvikle strategien vår sammen med et svært kompetent team, og på denne måten bidra til å stadig løfte regionen som reisemål. Rørosregionen og Østerdalen er spekket med opplevelser, attraksjoner og dyktige aktører som utgjør en helhet til glede for våre besøkende, fastboende og hyttegjester, sier Martens.