Pressemelding fra Trøndelag Reiseliv:
Bjørn Tore Hals (48) er ny markeds- og kommunikasjonssjef i Trøndelag Reiseliv. Hals tiltrer stillingen etter påske.
-Vi er svært fornøyde med å få en så erfaren person med på laget, sier reiselivssjef Petra Sestak i Trøndelag Reiseliv.
Namsos-mannen har siden 2013 bekledd ulike roller i Nord-Trøndelag og Trøndelag fylkeskommune; kommunikasjonsrådgiver, kommunikasjonsansvarlig for sammenslåingen av trøndelagsfylkene og konstituert kommunikasjonssjef. Hals har også bakgrunn som informasjonssjef i Statskog SF og i Rock City, og var i mange år både journalist og vaktsjef i Namdalsavisa.
Hals har en mastergrad fra BI med merkevarebygging og strategisk kommunikasjonsledelse. De siste årene har han jobbet med en rekke store kommunikasjonsprosjekt, senest som markeds- og kommunikasjonsansvarlig for utrullingen av HUNT i gamle Sør-Trøndelag. Et arbeid som ble nominert til «Årets markedsfører» av Trondheim markedsforening.
Selv er Hals både ydmyk og spent på oppgavene som venter i Trøndelag Reiseliv.
-Det er ei svært spesiell tid. Reiselivet er ei stor og viktig næring for regionen, men også ei næring som pandemien har rammet hardt. Det er mange krevende utfordringer som venter, sier Hals.