Domus teaser
Domus teaser
Røros lufthavn. Foto: Tove Østby

+ Service langt utover det som var forventet

RS Servicenter
RS Servicenter

Rørosnytt har vært med en ettermiddag på jobb i tårnet på Røros flyplass, sammen med Gudbrand Rognes, som er lufthavnsjef ved Røros lufthavn/Sjefflygeleder Røros TWR/APP. Her er en ny artikkel i serien «På arbeid hos Røros flyplass». Artikkelen ble laget før koronaviruset kom til Norge.

God service er viktig, og når Gudbrand Rognes er ute å reiser selv er det enkeltpersoner som kontakter han og sier at den og den må han huske å nevne til at vedkommende gjøre en fenomenal jobb. God service langt utover det som var forventet. Vennlighet og hjelpsomhet. Det prøver Gudbrand å bringe videre. Han synes det er artig å få slike tilbakemeldinger, og det er viktig å si det til den det gjelder.

– En flyplass er nå bare en flyplass, og ei flyrute er bare ei flyrute. Det blir på en måte fullkomment når du har folkene i tillegg. Alle ansatte strekker seg veldig langt, slik som jeg opplever det, sier Gudbrand Rognes som er Lufthavnsjef ved Røros lufthavn/Sjefflygeleder Røros TWR/APP.

De ansatte i tårnet i Avinor flysikring i tillegg til de i terminalen, og Avinor sine ansatte, utrykningsledere og lufthavnbetjenter er i følge Rognes veldig fleksible og løsningorintert, og strekker seg veldig langt for at lufthavna skal gå rundt, og at flyene skal gå til riktig tid.

– Vi er ikke så mange hoder lenger. Men det avhenger veldig av de hodene som er her. De er veldig opptatt av at dette skal fungere. Så for meg som lokal leder og ikke minst kollega av dem, så er jeg ganske stolt av dem i det daglige. De er dyktige, de har høynet kompetansen sin og holder et godt nivå på nasjonalt plan, sier Gudbrand.

Røros lufthavn blir stadig sammenlignet mot andre lignende lufthavner. Røros lufthavn gjør det godt. Blant annet så fikk de i 2019 en betydelig bonus i kroner og øre, som de kunne bruke på gode tiltak på lufthavna fordi de ansatte hadde gjort en god jobb, en målbar god jobb på mange måter. Det fikk de omsatt i ting som betyr noe for passasjerene. Det ble også nye stoler på møterommet. Rognes synes at denne oppmerksomheten var en fjær i hatten, og all ære til de ansatte for den jobben de har gjort over et helt år. Dette var ikke bare et kort øyeblikksbilde, det var gode målbare resultater over et år. Gode resultater i fjor, det krever også at man fortsetter å gjøre den gode jobben i år.

— Vi jobber forsiktig og pent med alle de oppgavene vi skal gjøre: Øve, forbedre oss og ikke minst sikkerheten, sier Rognes.

Domus teaser
Facebook
Twitter
LinkedIn