Gutta på bryggeriet tar nye steg. Foto: Eirik Dalseg

Inne i digital julekalender

Røros bryggeri leverer stort i tidenes første digitale ølkalender, med Arne Hjeltnes som ambassadør.

Pressemelding fra Lokalbrygg

Røros Bryggerier er i år representert med to bidrag i Lokalbryggs julekalender hvor Arne Hjeltnes er programleder, og det samme er Stolt Bryggeri fra Stjørdal! Trøndelag må således sies å være godt representert i satsingen vår.

– Vi er svært glade for å ha Røros Bryggeri med i årets nyskapende kalender. Begge de to bryggene de leverer holder en svært høy klasse, og spenner vidt. Det ene brygget har aner fra Tsjekkia, i en tradisjonell innpakking. Kanskje får vi også noen mer utradisjonelle varianter, sier Eirik Tomter, daglig leder i Lokalbrygg, og hinter om en øl med mørke toner, smakssatt med blåbær. Kombinasjonen av høy velkjent kvalitet, og nyskaping er avgjørende når vi i år forsøker å skape historie, sier Tomter.

Lokalbrygg AS har rundt 230 ølmerker fra rundt 40 bryggerier fra hele Norge. Det er konkurranse om å få levere øl til Lokalbryggs julekalender som bestilles over nettet og som distribueres via Posten Norge med flere. Røros bryggeri er et av 13 utvalgte bryggerier som leverer varer til årets kalender.

I kalenderen, som har et opplag på 12 000, finner du 24 digitale episoder med Arne Hjeltnes og venner. Her er det fokus på folkelige øl-sorter. Det å ha et digitalt aspekt knyttet til en slik kalender er helt nytt i kategorien, og vi kommer til å bli enda bedre kjent med Trøndelsags-bryggeriene, sier Tomter.

Enda er det bare personer i de 120 kommunene i Norge, Lokalbrygg har bevilling i som kan bestille kalenderen. Dette er likevel kommuner som samlet utgjør rundt 90 prosents av Norges befolkning. Se liste her: Ølsalg på nett – Se hvilke kommuner vi leverer til – Lokalbrygg

Arne Hjeltnes, som selv er bryggerieier, mener at Lokalbryggs julekalender er avgjørende for å få distribuert gode lokale råvarer til nysgjerrige i hele Norge.

Arne Hjeltnes er selv medeier i et bryggeri på Voss – og er svært engasjert i lokale bryggeritradisjoner.

– Dette er kultur – og dette er flotte og viktige lokale tradisjoner. Julekalenderen byr på mange spennende smaker, sier Arne Hjeltnes.

– Dette er håndverksøl av beste kvalitet – og vi er glade for bidragene fra Røros til årets julekalender, som blir en fantastisk opplevelse med tilhørende 24 digitale juleepisoder. Foreløpig har salget vært svært bra, og allerede har vi solgt mer i år, enn vi gjorde i hele fjor!  Vi krysser fingrene for at dette blir en suksess for både Røros bryggeri, og for oss. Mye tyder på at dette blir den mest solgte julekalenderen med flytende innhold i år, sier Eirik Tomter hos Lokalbrygg AS.