Frontal Media

Frontal Media med tre nye ansettelser

Rørosfirma dobler kapasiteten og bygger et sterkt fagmiljø 

Tidligere i vår ble det kjent at Sigrid M. Jansen (50) blir ny daglig leder i Frontal Media as. Stillingen kombineres med ansvaret for merkevarebygging i Røros E-verk as med alle sine datterselskap. 

Jansen blir langt i fra den eneste nyansatte i Frontal Media. Fra 1. august får hun følge med hele tre nye medarbeidere. Med dette vokser Frontal Media fra 6 til 10 ansatte, og blir et markant fagmiljø innen kommunikasjon og merkevarebygging.


Tre nyansettelser samtidig

Allerede på sin første ordinære arbeidsdag, viser Sigrid M. Jansen fram det nye teamet i Frontal Media. Fra 1. august er ytterligere tre kvinner på plass i staben; filmskaper Mali Finborud Nøren, kommunikasjonsrådgiver Linda Cathrine Herud og fjelltrainee Erica Hammar. 

Erica Hammar (født 1992) fra Funäsdalen er utdannet innen reiseliv og destinasjonsutvikling. I fjor høst begynte hun som Fjelltrainee for Røros E-verk og har bl.a. vært sentral i arbeidet med utviklingen av «Ren turglede». I høst fortsetter Erica trainee-perioden sin hos Frontal Media, og vil særlig arbeide med utvikling og digital markedsføring knyttet til reiseliv, handel, kultur og opplevelser.

Linda Cathrine Herud (født 1978) er utdannet grafisk designer med videreutdanning innen journalistikk. Linda bor på Røros og har tidligere arbeidet både i Fjell-Ljom og Arbeidets Rett. Hun kommer til jobben som tekstforfatter og prosjektleder i Frontal Media fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver i Kulturminnefondet. 

Mali Finborud Nøren (født 1973) er utdannet journalist og dokumentarfilmskaper. Hun har bred erfaring med produksjon av film både gjennom sitt eget selskap Ladybird Film, og i arbeid for bl.a. NRK, TV2, TVNorge og Nordisk Film. Med ansettelsen av Mali styrker Frontal Media sin kompetanse innen regi og produksjon av film betydelig.

-Frontal Media har fra før noen av de dyktigste menneskene jeg vet om innen design, web og film, sier nyansatt daglig leder Sigrid M. Jansen. – Nå styrker vi også kompetansen innen tekst, innholdsproduksjon og prosjektledelse betydelig. Det gjør det samlede teamet mer komplett, og virkelig godt rustet til de oppgavene som ligger fremfor oss, fortsetter Jansen.

Storytelling og merkevarebygging


Frontal Media as er et datterselskap i konsern med Røros E-verk as. Røros E-verk har lange tradisjoner for å bygge opp om verdiskaping og næringsutvikling i lokalsamfunnet.  Med soliditeten til konsernet i ryggen satser Frontal Media nå svært offensivt fremover. 

-Vi skal være en sterk og markant ressurs for næringslivet. Vi kan hjelpe virksomheter med utvikling av nye forretningsmodeller, kommunikasjon og storytelling. Vi bygger merkevarer gjennom design, tekst og bilde på alt fra trykksaker og emballasje til web og sosiale medier – og ikke minst film!, forteller Sigrid M. Jansen entusiastisk.

-Hele mitt yrkesaktive liv har jeg arbeidet med næringsutvikling i en eller annen form. Det har jeg tenkt å fortsette med, avslutter Jansen som tirsdag hadde sin siste arbeidsdag i Rørosregionen Næringshage. 

Ren Røros

Frontal Media får en sentral rolle i den videre utviklingen av den nye merkevaren Ren Røros. «Ren Røros» er det overbyggende navnet for tjenester og virksomheter tilknyttet Røros E-verk as med alle sine datterselskap. I vår har innbyggere og fritidsboende på Røros hatt anledning til å bli kjent med begrepet «Ren turglede» gjennom bl.a. finansiering av løypemaskin, tilrettelegging for Barnas Femundløp og samarbeid om familiearrangementet Ren påskeglede på Doktortjønna.

Ren Røros er utledet fra Røros Energi og det internasjonale begrepet Renewable Energy. Ren Røros skal, ifølge selskapet selv, ha fokus på klimateknologi og bærekraft – og handle om å ta vare på og utvikle det beste ved Røros. 

Facebook
Twitter
LinkedIn