Frontal Media as på Røros har ansatt Sigrid M. Jansen som ny daglig leder. Jansen skal samtidig arbeide som merkevarebygger for Røros E-verk, står det i en pressemelding fra Røros E-verk og Frontal Media.
Infonett Røros, et datterselskap av Røros E-verk, eier i dag 33 % av Frontal Media og Infonett vil øke denne eierandelen til 75 % i løpet av 2019 og 2020. Koblingen mellom Frontal Media og E-verket blir dermed tettere og Sigrid Jansen vil dele tiden sin mellom stillingen som daglig leder i Frontal Media og merkevarebygger for Røros E-verk med alle sine datterselskap. Kurt Näslund, som i dag er daglig leder og hovedeier i Frontal Media, ønsker å jobbe med filmproduksjon på heltid og vil derfor fratre stillingen som daglig leder.
– Dette gir oss større kapasitet på filmproduksjon, samtidig som vi styrker oss innen salg og prosjektledelse når Sigrid tiltrer. Begge deler er noe vi lenge har ønsket og jeg tror det vil gi hele Røros-miljøet et løft, sier Arne Horten, som er styreleder i Frontal Media.
Bærekraft og klimateknologi
– Vi er inne i en omstillingsprosess og står midt oppe i det grønne skifte med flere selskaper som skal ha en overordnet, felles profil under begrepet Ren Røros. Ren er avledet fra Røros Energi og det internasjonale begrepet Renewable Energy, sier Arnt Sollie, som administrerende direktør i Røros E-verk.
Røros E-verk har definert Ren Røros som en felles avsender for alle produkter og tjenester som E-verket leverer innenfor det selskapet definerer som bærekraftig klimateknologi. Sollie forteller at det nå jobbes med grafisk profil, selskapsnavn, arbeidsprosesser, kontorlokaler og hvilke produkter Ren Røros skal utvikle og levere.
– Norge har skapt få nye arbeidsplasser i forbindelse med elektrifiseringen av fossilt energibruk og det grønne skiftet. Der ønsker vi å ta en posisjon, sier Arnt Sollie videre. – Det er derfor svært gledelig at vi har fått med oss Sigrid M. Jansen på laget for å styrke fokus på den omstilling som selskapet skal gjennom.
Stillingen har fått den noe utradisjonelle tittelen «Merkevarebygger». Dette er gjort for å rette et tydelig fokus på omstilling og på det å skape noe nytt, men også fordi vi har ambisjoner om å ta en nasjonal posisjon på enkelte områder. Da må vi gjøre selskapet og det vi leverer kjent i markedet, vi må rett og slett bli en merkevare for hele Norge, fortsetter Sollie.
Et sterkt fagmiljø
Sigrid M. Jansen (50) kommer fra stillingen som rådgiver og prosjektleder i Rørosregionen Næringshage. Jansen hadde ansvaret for å bygge opp og lede Næringshagen fra 2011. Sigrid er utdannet grafisk designer med videreutdanning innenfor næringsutvikling og innovasjon.
-Gjennom å styrke og videreutvikle Frontal Media skal vi bygge et sterkt fagmiljø innen posisjonering, design og kommunikasjon, sier Sigrid M. Jansen. – Dette er en unik mulighet og et arbeid jeg virkelig gleder meg til å ta fatt på. Og vi skal sørge for at fagmiljøet rundt Ren Røros og Frontal Media skal komme næringslivet i hele Rørosregionen til gode.
Om Ren Røros
Ren Røros er utledet fra Røros Energi og er det overbyggende navnet for tjenester og virksomheter tilknyttet Røros Elektrisitetsverk med alle sine datterselskaper.
Ren Røros handler om klimateknologi og bærekraft. Om produkter og tjenester for å skape framtidas energisystem og ta vare på og utvikle det beste ved Røros.
Om Røros Elektrisitetsverk AS
Røros E-verk har i overkant av 70 fast ansatte, inklusiv datterselskapet Infonett Røros. Bedriften er en betydelig lærebedrift med 7 lærlingeplasser. Største eier er Røros kommune med 66,67% av aksjene, 33,33% er eid av kundene.
Røros Elektrisitetsverk omfatter datterselskapene Røros E-Verk Kraft, Røros E-Verk Nett, Røros E-Verk Installasjon, Infonett Røros og Ren Røros Intelligent Automation. Selskapet har også eierandeler i Glommen & Lågen Brukseierforening og Røros Elektrohandel. Konsernet hadde i 2017 en totalomsetning på nær 170 millioner.