Nyansettelse ved Ren Røros. Foto: Tore Østby

Monica Hägglund Langen sjef for marked og kommunikasjon i Ren Røros

Monica starter i jobben på mandag 10 februar. De første månedene i halv stilling. Hun vil være i full stilling fra juni.

Langen vil ha ansvar for markedsarbeid, intern og ekstern kommunikasjon og sponsorat.  Langen har bakgrunn som journalist og kommunikasjonsrådgiver i NTB, DNT og Kulturminnefondet. Mange kjenner henne fra tidligere jobber i lokale medier og på Grillhuset. I dag er hun i innspurten av en treårig master i strategi og ledelse, med masteroppgave som skal leveres i mai. Langen skal jobbe parallelt med masteren samtidig som hun starter opp i stillingen hos Ren Røros.

– Ren Røros som samfunnsaktør leverer et samfunnskritisk produkt, bidrar til lokalsamfunnet; samtidig skal vi skal bidra i det grønne skiftet. Jeg ser spesielt frem til å arbeide med utadrettet kommunikasjon og på markedssiden samarbeide med vårt lokale næringsliv. Her tror jeg vi har mye å hente på å arbeide sammen for å finne felles løsninger som styrker regionen.  

Nært samarbeid

Langen har vært vara til konsernstyret siden 2023. Hun har blant annet bidratt til å utarbeide selskapets nye hovedstrategi.

– Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med selskapene i Ren Røros, nå «fra innsiden»; det er med stor ydmykhet jeg møter mine nye kunnskapsrike og trivelige kolleger.

Konsernsjef Kristian Holm viser til at det var stor søknad til denne viktige stillingen i Ren Røros.

– Monica sto tidlig fram som den beste kandidaten. Hun kjenner konsernet som vararepresentant til styret, hun kjenner fjellregionen, og hun har variert erfaring innen det området hun får ansvaret for. Jeg ser fram til et nært samarbeid med Monica.