Reiselivssjef Tove R. Martens. Foto: Svend Agne Strømmevold

Visit Røros og Østerdalen får visuell profil

Den nye visuelle profilen til destinasjonsselskapet er utviklet av Nonspace, og skal gi selskapet en visuell identitet.

Torsdag presenterte destinasjonsselskapet den nye visuelle profilen på Søberg Gård.

Destinasjonsselskapet gikk bredt ut blant lokale, regionale og nasjonale design- og merkevarebyråer da den visuelle identiteten ble lagt ut på anbud. Etter en grundig utvelgelsesprosess falt valget på Nonspace. Nonspace har avdeling i Trondheim og Bergen, og har tidligere jobbet med både Visit Trondheim, Visit Bergen, Britannia og Rosenborg Ballklubb.

Reiselivssjef Tove R. Martens forteller at litt av tanken bak utviklingen av den nye visuelle profilen var å gi det nye destinasjonsselskapet en personlighet og identitet.

– Her var det behov for å gjøre noen endringer, og da er det viktig at vi tenker hvem er det vi vil være nå, sier Martens.

Mange inngangsporter til regionen
Tove sier at tilbakemeldingene på den nye visuelle profilen har vært utelukkende positive.

– Nonspace har gjort en fremragende jobb, og de forsto veldig tidlig hvordan de visuelt kunne binde sammen regionen, sier Tove, og fortsetter: 

– Det bidrar til å sette oss på kartet på en bra måte hvor det blir tydeliggjort at regionen strekker seg fra sør til nord og nord til sør, og at det er veldig mange inngangsporter til regionen vår.

Oppdag regionen
Selv mener Martens at Nonspace har klart å tilføre selskapet mye positivt, blant annet en spontan reiselivsfilosofisk tilnærming:

– Genistreket til Nonspace er at de har tatt tak i dette med “oppdag Røros og Østerdalen”, for hvis du bare kjører raka veien til et sted går du glipp av mye, så de oppmuntrer til en oppdagelsesferd, sier Martens.

RS Servicenter