Presenterer nytt reiselivsprodukt

Foto: Tove Østby

Destinasjon Røros presenterer nytt reiselivsprodukt – «Femund4All»! I løpet av 4 uforglemmelige dager kan man fra 2019 oppleve magien av Femundløpet på nært hold, står det i en pressemelding.

Reiselivet er i endring og vi har lenge vært klar over at det er opplevelser som må stå i sentrum. I tillegg stilles det krav til at opplevelsene nå pakkes, det er Femund4All et produkt av, sier Reiselivssjef Tove R. Martens.

Femundløpet AS og Destinasjon Røros har det siste året hatt et tett samarbeid som fra Femundløpets side bl.a. har handlet om å få på plass biprodukter av arrangementet som kan bidra til at Femundløpet blir et publikumsarrangement i enda større grad enn det er i dag, sier Daglig Leder for Femundløpet AS, Jon Anders Kokkvoll.

Femund4All er et reiselivsprodukt som tilbyr opplevelser som spenner fra det actionfylte til det historiske og ikke minst kulinariske. Erik S. Høsøien som har ansvar for Marked og Produkt i Destinasjon Røros påpeker at Femundløpet er det arrangementet med størst nedslagsfelt i Rørosregionen og for Destinasjon Røros gir dette anledning til å inkludere flere reiselivsaktører i regionen i et felles produkt. Pr i dag innbefatter Femund4All opplevelser fra Røros i nord til Alvdal i sør – dette er en begynnelse av noe som kan videreutvikles og som vi også tror kan treffe et internasjonalt publikum, sier Høsøien.

Pakken Femund4All inkluderer følgende opplevelser:

Femundløpet tett på, lokalmat gjennom hele oppholdet, tilgang til åpningsseremonien i Røros Kirke – Bergstaden Ziir, se starten på løpet fra de ikoniske gatene på Røros, både morgen og kveld, guidet bergstadvandring i verdensarven Røros, hundesledetur over fjellet – ca 3 timer, møte hundene på kennelen, oppleve atmosfæren på sjekkpunkt Orkelbogen – se hundekjørerne halvveis i løpet, målgang til vinneren av løpet, autentisk overnatting av høy kvalitet og transfer mellom de ulike opplevelsene.

Femund4All er et ledd i strategien til Destinasjon Røros, «uforglemmelige opplevelser hele året» og vil bidra til å promotere medlemmer i Destinasjon Røros. Vi har tro på å knytte opplevelser til allerede godt etablerte produkter og arrangement, vi må bygge på det gode som fins i stedet for å finne opp ‘kruttet’ når det ikke er nødvendig forteller Martens.

Som et ledd i markedsføringen av Femund4All lanseres i dag en film som beskriver noe av det man kan oppleve i løpet av disse fire dagene.

Femund4All